Facebook jest obecnie najpopularniejszym portalem społecznościowym. W samej Polsce używa go codziennie 3 – 6 milionów użytkowników co stanowi ogromną grupę odbiorców naszych reklam i ofert. Każda osoba, która „zalajkowała” nasz fanpage jest jednocześnie szansą na promowanie naszego biznesu. To samo dotyczy się udostępnienia. Stworzenie strony na Facebooku nie jest trudne, lecz jej prowadzenie w jak najskuteczniejszy sposób może okazać się wymagające. Poniższe instrukcje powinny wspomóc nasze działania reklamowe na Facebooku.
Jak założyć stronę?
Pierwszym krokiem jest otwarcie strony, które sprowadza się do wymienionych kroków:
- Najpierw należy kliknąć strzałkę w górnym prawym rogu ekranu i wybrać punkt „utwórz stronę.
- Po wyświetleniu się następnego ekranu klikamy przycisk „rozpocznij”.
- Teraz wpisujemy nazwę strony oraz wybieramy jej kategorię i klikamy „kontynuuj”.
- Powinny się pojawić pola, w których należy wpisać opcjonalnie adres i numer telefonu.
- Reszta sprowadza się do wybrania zdjęcia profilowego oraz w tle.
- Po wybraniu zdjęć nasza strona na Facebooku jest gotowa.
Skuteczne prowadzenie strony na Facebooku
Strategia
Strategia prowadzenia strony to sposób jej promowania oraz utrzymywania przy sobie użytkowników portalu. Możemy to robić za pomocą interesujących wpisów branżowych, wstawianiu co jakiś czas kodów rabatowych dla użytkowników lub najzwyczajniej informować o promocjach. Obecnie modne są zabawne wpisy, które użytkownicy chętnie udostępniają oraz przesyłają znajomym. Jest to jedna ze skuteczniejszych form prowadzenia i promowania strony, jednak strategia może być indywidualna i dopasowana do typu branży.
Efektowne zdjęcia na stronie
Im strona jest atrakcyjniejsza tym bardziej zwróci na siebie uwagę. Wysokiej jakości zdjęcia profilowe i w tle wykazują na profesjonalizm i zaangażowanie w prowadzenie fanpage’a co również zachęca użytkowników Facebooka.
Odpowiedzi na posty na tablicy i komentarze
Ważną częścią jest integracja z „lajkującymi” stronę. Po zamieszczeniu komentarzy powinniśmy starać się odpisywać na wszystkie – te humorystyczne i krytyczne w sposób miły i przyjazny. Usuwanie komentarzy krytycznych jest bardzo negatywnie odbierane w sieci, natomiast dobrze uargumentowana odpowiedź dobrze odbije się na ocenie strony.
Konkursy
Konkursy są niezwykle skuteczne w promowaniu, szczególnie te wymagające udostępnienia i „polajkowania” strony i posta.
Skorzystanie z Facebook Ads
Jest to bardzo pomocne narzędzie w promowaniu i przypomina reklamę kontekstową Google. Precyzyjne targetowanie jest efektywnym inwestowaniem pieniędzy w rozwój i popularyzację strony.