pozyskiwanie klienta w internecie

W dzisiejszych czasach mamy wiele różnych sposobów na to, aby trafić do szerszego grona klientów. W zależności od tego, w jakiej branży działamy, nieco inne działania mogą okazać się skuteczne. Przedstawiamy kilka uniwersalnych rozwiązań, które warto wziąć pod uwagę. W jaki sposób pozyskać klienta w 2021 roku? Czy media społecznościowe w tym przypadku spełnią swoje zadania? Co z pozycjonowaniem strony? Czy aplikacja mobilna jest skutecznym sposobem na reklamę? Czy viral marketing jest godny polecenia? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Reklama za pośrednictwem mediów społecznościowych

Nie da się ukryć, że korzystanie z mediów społecznościowych w XXI wieku jest bardzo powszechnym zjawiskiem. Do najpopularniejszych serwisów, które warto wziąć pod uwagę, możemy zaliczyć Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn. Oczywiście są to tylko niektóre z platform, które mogą zostać użyte do zaprezentowania swoich usług w sieci.

Zanim jednak rozpoczniemy korzystanie z tego typu narzędzi, w pierwszej kolejności musimy pamiętać o tym, aby uzupełnić swój firmowy profil. W końcu nie chcielibyśmy, aby klienci poświęcali dużo czasu na poszukiwanie niezbędnych informacji o nas. Często serwisy społecznościowe służą tylko do tego, aby przekierować na główną stronę internetową, na której przedstawiona jest dokładna oferta. Przykładowo na Facebooku możliwe jest wrzucanie zdjęć ze zrealizowanych projektów, podobnie jak w przypadku Instagrama. W konsekwencji potencjalni klienci zdaja sobie sprawę z tego, czego mogą się spodziewać po naszej działalności.

Im lepiej będziemy prowadzić nasze social media, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągniemy większe grono odbiorców. W dzisiejszych czasach jest to właściwie bezcenna forma reklamy, która stosunkowo najszybciej przekonuje do tego, aby skorzystać z naszej oferty.

Pozycjonowanie strony

Zapewne każdy z nas korzysta z wyszukiwarki internetowej. Często wpisujemy jedynie frazę, aby znaleźć to, co nas interesuje. Jest to więc okazja dla nas, aby nabyć nowych klientów. Kiedy zdecydujemy się na pozycjonowanie strony, możemy liczyć na wiele korzyści.

Najważniejszą kwestią jest znalezienie odpowiednich słów kluczowych– na ich podstawie możliwe jest stworzenie merytorycznych i unikalnych treści, które będą odczytywane przez internautów. Przykładowo jeśli prowadzimy działalność sprzedażową, wówczas słowem kluczowym mogą być nazwy naszych produktów.

Sam tekst może jednak nie wystarczyć. Pamiętajmy o tym, aby dobierać ciekawe i pomocne zdjęcia, wówczas nasza pozycja w wynikach wyszukiwania zwiększa się. Każdorazowo musimy zastanowić się nad tym, jaki jest cel naszej kampanii reklamowej. Niektórzy chcą zbudować markę, inni zwiększyć liczbę klientów, a jeszcze inni zwiększyć ruch na stronie. W zależności od tego sposób pozycjonowania strony może nieco się różnić, co warto mieć na uwadze. 

Aplikacja mobilna- czy okaże się skuteczna?

Telefony to jedne z najbardziej popularnych urządzeń, z których korzystamy właściwie każdego dnia. W przeszłości służyły one do tego, aby inicjować rozmowy i pisać sms’y, jednakże wraz z rozwijaniem się technologii uległo to znacznym zmianom. Na podstawie statystyk i sondaży można wywnioskować, że większość internautów decyduje się na to, aby wyszukiwać informacje o produktach i usługach za pośrednictwem mobilnych urządzeń. Jest to zdecydowanie wygodniejsze rozwiązanie, które sprawdzi się przykładowo podczas podróży. Dlatego też ciekawą możliwością jest stworzenie własnej aplikacji.

Koszt takiego przedsięwzięcia nie jest zbyt wysoki, biorąc pod uwagę, jak wiele profitów możemy uzyskać z tego tytułu. Z pewnością posługiwanie się aplikacją jest zdecydowanie przyjemniejsze i prostsze niż tradycyjna strona internetowa. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że odpowiednio zaprojektowany program zachęci do tego, że potencjalny klient spędzi więcej czasu podczas zapoznawania się z naszą ofertą. W konsekwencji zwiększą się prawdopodobieństwo skorzystania z produktu bądź usługi. 

Viral marketing- czy warto go stosować?

Gdybyśmy zdecydowali się na to, aby zdefiniować viral marketing, moglibyśmy dojść do wniosku, że jest to pewien materiał reklamowy, który rozprzestrzenia się w sieci niczym wirus. Jest to możliwe dzięki temu, że reklama jest bardzo oryginalna i interesująca dla internautów. Rozprzestrzeniają oni daną treść reklamy, w konsekwencji grono naszych odbiorców powiększa się.

Jest to bardzo intrygująca metoda, jednak stworzenie idealnego materiału reklamowego jest w tym przypadku dość problematyczne. Trudno jest bowiem przewidzieć, które treści zainteresują naszych potencjalnych klientów.

Specjaliści twierdzą, że viralem najczęściej są materiały wideo, ewentualnie grafika. Ze względu na intrygującą zawartość wzbudzane są emocje u odbiorców, co powoduje, że zwiększa się zainteresowanie wokół nas. Ogromną zaletą jest to, że liczy się pomysłowość- duży budżet reklamowy nie jest konieczny.